30 nov. 2010

Varför?

Nu är jag verkligen less på att alltid vara stressad. Känner mig alltid som den där "alltid lika stressade mamman" som hämtar eller lämnar på skolan respektive dagis. Nu är det ju inte så ofta jag gör det men när jag gör det så känns så. Vill inte att det ska vara så. Jag vill kunna sätta mig ner några minuter och prata med pedagogerna men ska jag hinna jobba mina 8 timmar så finns det inte en chans till det. Och om jag gör det så är det något av barnen som får vara kvar ännu längre på sitt ställe. Tråkigt.

Som nu i helgen tex, Abbes julfest och Yras julmarknad. Det finns arbetsgrupper som ska baka, spela julspel, städa, stå i fiskdamm etc etc. Jag har inte anmält mig till något för hur ska jag fixa det? Jag kan ju inte lämna Abbe själv för att stå i en fiskdamm i en timme eller för att städa hela dagis.....Visst kan jag fixa barnvakt men vi har haft så mycket barnvakt den sista tiden så tar tar emot. Moster Cilla kommer att komma med som Roberts "stand in"så måste jag rycka in i någon arbetsgrupp så gör jag såklart det.

Nästa år får vi ställa upp i alla arbetsgrupper som kompensation.

Nu över till något roligt. Yra ringde precis och berättade att Bosse från scenen hade ropat att "Yra är här ikväll" varpå hela Cirkus hade applåderat åt henne. Gulligt tycker jag. Yra tyckte nog att det var lite pinsamt och skrämmande men jag lovar att hon stolt kommer att berätta det för alla i morgon.

I morgon är det 06 tunnelbanan som gäller så nu måste jag försöka att sova. God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar