18 nov. 2010

Kämpigt

Har precis satt mig ner i soffan för första gången sedan jag kom hem. Tack vare fina grannar hann jag iväg till ett föräldrarråd på Abbes dagis. Det är verkligen underbart att ha grannar som ställer upp med extremt kort varsel. Att ringa hit kusinerna från Vällingby känns ju inte direkt som ett bra alternativ när mötet bara är 30 minuter långt.

Igår ryckte ett par andra grannar in när Herr Trotsig, dvs Abbe, vägrade att följa med och hämta Yra på skolan. Och jag menar verkligen vägrade. Det var skrik, gråt, saker som kastades och lilla jag som jagade honom runt huset med jackan i handen. Tillslut så gick han med på att gå till grannarna istället för att följa med. Tur att dom var hemma och ställde upp.

Är så glad över att ha så fina och hjälpsamma grannar.

2 kommentarer:

  1. Hej världens bästa Jennie! Förlåt för att jag bangade ikväll och för att jag är värdelös på att svara i telefon! Jag hoppas att du fick en underbar kväll och att du inte är allt för besviken på mig...
    Många pussar och kramar till världens bästa turnéänka!

    SvaraRadera
  2. Det är absolut ingen fara, jag hade ju sällskap hela kvällen. Du behövde nog en lugn hemmakväll efter din utekväll :-)
    Puss världens finaste Frida!

    SvaraRadera