25 nov. 2010

Öppet hus

Idag var jag på kurs med några kollegor. Det är alltid kul att komma bort från det stressiga kontoret och få tillfälle att träffa människor från andra delar av landet som jobbar med samma sak.

Blev tvungen att smita två timmar innan slut för att hinna till Yras skola där man idag höll öppet hus. Tyvärr händer det rätt ofta att just sådana "happenings" är på dagar när jag är ensam hemma med barnen. Nästa helg är det julfest på Abbes dagis och julmarknad på Yras skola. Robert är borta hela den helgen så vi får klara oss utan honom. Tror nog att moster Cilla följer med någon av dagarna. Då blir barnen glada men jag blir precis lika glad eftersom jag då får både lite hjälp och sällskap.

I morgon håller jag tummarna för att Lotta kommer hit för att spendera helgen med oss.
Håller tummarna för att det inte kommer mer snö så att tågen går som dom ska. 

Nu väntar en kväll med en massa tråkigt. Vika tvätt, betala räkningar (FY) och sortera en massa papper. Det värsta av allt är att jag glömt att köpa snus.

3 kommentarer:

  1. Vi vill följa med på julmarknad!! när är det?
    kramis

    SvaraRadera
  2. Min man hälsar att det finns gott om snus i 39:an... kram

    SvaraRadera
  3. Gud vad gulliga ni är! Hittade en dosa som Robert lämnat efter sig så jag klarar mig nog.
    Julmarknaden är nästa söndag. Jättekul om ni kommer med!
    kram

    SvaraRadera