23 nov. 2010

Staffan Westerberg, ett geni!

Minns ni "Vilse i Pannkakan" och "Lillstrumpan och Systeryster"? Det gör jag. I alla högsta grad. Jag älskade redan som barn Staffan Westerbergs märkliga historier. Dom flesta av mina vänner var rädda för "Storpotäten"men det var inte jag. Jag fann hans lite udda barnprogram otroligt fascinerande och detta tycker jag än idag. Som tur är hittade jag mig en man som även han har en förkärlek för denna man :-)

Ikväll har vi varit och sett hans underbara enmansföreställning "Elvaåringen" på Teater Brunnsgatan 4. Den intima känslan man får på denna lilla teater går inte att jämföra med något. Jag grät en hel del på slutet och även Robert fällde en tår. Kvällen avslutades med hummersoppa på Sturehof. Tror att Robert tyckte att min present till honom var helt ok ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar