26 nov. 2010

Julpynt

Det är fredag och jag och barnen är ensamma hemma. Tyvärr så kom Lotta inte hit den här helgen som planerat och det är vi såklart ledsna över. Jag vet dock att det inte kommer att dröja så värst länge innan hon är här och sprider glädje igen.

Jag eller rättare sagt vi har, som jag tidigare berättat, aldrig riktigt julpyntat här hemma men nu har det börjat att ta fart.
 I Kärrtorp finns en secondhand affär som jag tittar in i då det finns tid och där fyndade jag idag en skål som passar utmärkt till frukt. Kanske inte så julig men den var så fin så jag kunde bara inte låta bli.

 Vet inte av vem och inte heller när vi fick dessa gulliga hängande tomtenissar (vad heter det när det är en tjej?) men jag hittade dem i en av lådorna och nu har dom fått sig en plats här hemma.
Nu blir det Idol och sen får jag se om jag orkar fortsätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar