19 dec. 2010

Lilla Julafton

Lördagen gick i kalasets tecken. Badkalas för Yra på förmiddagen och Lilla Julafton med Roberts fastrar, deras barn och barnbarn på kvällen. Ytterligare ett kalas var inbokat men pga dubbelbokning (och min förkylning) så bestämde vi att fira den födelsedagstösen en annan dag.

 Det bjöds på en härlig italiensk buffé. Till efterrätt serverades en sjukt god creme bruleé.


Det senaste tillskottet i familjen, Charlie. Abbe har varit den enda killen men nu har han äntligen fått sällskap.


Tomten kom såklart på besök. Abbe agerade hjälpreda och delade ut klapparna till alla barn.

 Utomhusbad blev det också. Yra hade längtat efter detta så mycket och hon badade såklart längst av alla.

Vi lekte en personlighetslek. Alla drog kort som dom sedan placerade på den person som de tyckte den egenskapen passade bäst in på. Detta blev mitt resultat. Tror dom känner mig ganska bra faktiskt.

Roberts kusin Alexander och jag satt bredvid varandra. Vi konstaterade att vi nog är varandras raka motsatser.
 Vi vuxna hade köpt varsin julklapp som vi spelade tärning om. Precis som förra året resulterade det i att både jag och Robert inte fick en enda julklapp. Faster Agneta räddade oss dåliga förlorare genom att skänka oss sin fina pepparkakslykta. Vilken tur för oss att hon råkade vinna en precis likadan lykta som hon redan hade.


Det blev en sen kväll och först runt 01:30 kom vi hem. Efter en sovmorgon ända till kl 11 är vi nu redo för dagens alla måsten.

Hoppas att alla får en fin fjärde advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar