18 feb. 2011

Tekniknörd

Eftersom det inte blev någon vintersemester så tänker jag trösta mig med en iPad. Har velat ha en sådan ända sedan dom kom men nu är det min tur. Måste nog erkänna att jag är lite av en tekniknörd och nu kommer mitt lilla "kit" vara komplett. MacBook, iPhone och som grädde på moset, en iPad. För mig som vanligtvis läser böcker i min iPhone kommer nu att kunna läsa på en större skärm. Det gillar jag!

Förutom att drömma om teknikprylar så har jag även hunnit med ett utvecklingssamtal på Yras skola. Det var ett lite annorlunda sådant, själva samtalet hölls av Yra själv. Hon berättade om alla ämnen och visade saker som hon gjort i respektive ämne. Vid förra utvecklingssamtalet ställde hon upp ett antal mål som hon skulle ha och jobba mot under terminen och nu följde vi upp dessa och ställde upp nya mål.

Gillar att dom vågar testa lite nya varianter av sådana här samtal och jag tror det är bra för barnen att känna sig mer delaktig istället för att pedagogerna och föräldrarna pratar över huvudet på barnet. Förutom detta så har vi även fått skriftliga omdömen från alla lärare i respektive ämne. Har varit lite tveksam till skriftliga omdömen så här tidigt men jag måste nog säga att jag ändrat mig. Omdömena är väl utformade och ger tips om vad man kan behöva träna lite extra på etc.
Stolt Yra som visar sina arbeten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar