26 feb. 2011

Servisen

Ibland blir jag förvånad över min egen smak. För ett par år sedan kunde jag inte ens drömma om att jag skulle vilja ha en "tantservis" som denna. Då skulle det vara enkelt, stramt och enfärgat. Krusiduller som blommor etc var jag rent av allergisk mot.....vad hände?  Ja, det undrar jag med ibland för nu är det precis tvärtom. Det ska vara antikviteter, färgglatt och en massa krusiduller. 

Servisen är av märket Rörstrand och serien heter Ostindia och har funnits ända sedan 30-talet. Man hittar delar till servisen på nästan varje loppis men jag kommer att köpa nytillverkade tallrikar eftersom dessa kan diskas i maskin. Däremot när det gäller karotter och ugnsformar kommer jag nog att blanda både nytt och gammalt.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar