23 okt. 2010

Jennie, lev ditt liv och lev det nu.....

Råkade zappa förbi Pluras nya program "Så mycket bättre" och precis då spelades "min" låt "Jennie Jennie"  med Lasse Berghagen. Att jag kallar det "min" låt är inte bara för att den heter just så utan det har sin historia.......

Min mor och far träffades nämligen på Mallis, svenskarnas paradis på 70 och 80-talet. Pappa var bartendern med det långa svarta håret och utsvängda byxor, mamma den svenska, blonda turisten. Dom fattade tycke och jag kom till världen. Mina första 6 månader bodde vi på Mallis. Jag och mamma hängde ständigt med pappa på den baren han jobbade. Sommaren 1976 satt Lasse Berghagen i baren på pappas ställe och mamma kunde bara inte låta bli att be honom sjunga 1975-års största landsplåga. Han tog mig i sin famn och sjöng "Jennie, Jennie, världen väntar på ditt svar" osv...... Synd att jag inte minns det bara.....

1 kommentar: