19 jan. 2011

Norrtälje och brödbak

Idag tog jag ledigt för att och hälsa på Roberts mormor som sedan igår ligger på sjukhus. Hon är en riktig krutgumma så allt kommer att gå bra och snart är hon uppe på benen och springer igen.

Har ju tidigare skrivit om alla mina brödbak, bakar flera gånger i veckan och testar nya blandningar varje gång. Eftersom jag sedan 3 år inte äter bl.a. vanligt mjöl så är det en utmaning att få brödet att liksom bli riktigt brödigt. Idag har jag dock lyckats skapa dom bästa frallorna någonsin! Nu har jag det ultimata receptet på ett riktigt gott lchf-bröd.


Ingredienserna som jag använt är: Vetegluten, krossat linfrö, fibrex, fiberhusk, brödkryddor, strödaddlar, russin, solrosfrön, ägg, filmjölk och hampafrön. Mums!

2 kommentarer:

  1. Låter trevligt o gott du!!!
    Undra vilken matkedja som har bäst sortiment på alla nya varor som behövs införskaffas..?
    /Carin

    SvaraRadera
  2. Mailar dig i morgon med lista på inköpsställen. Fibrex, fiberhusk mm hittar du i nästan alla affärer på hyllan med glutenfritt. Kram

    SvaraRadera