15 sep. 2010

Att hjälpa en gammal dam

Vilken dag jag haft, först skjutsade jag Yra till skolan och sen sprang jag till t-banan i spöregn med ett uruselt paraply som gick sönder redan innan jag var framme, typiskt....Sen rullade dagen på i typ 140. Hann knappt äta lunch och gå på toa.

Efter jobbet blev jag tvungen att gå och köpa nya regnkläder åt Yra eftersom jag inte hittar dom gamla bland all bråte i garaget. Självklart så öppnade sig himlen på väg till Åhléns så jag blev dyblöt, kul!

Sen trodde jag att jag skulle få komma hem och äta mina kräftor som låg och väntade i kylen, men inte då........Utanför Sandsborgsbadet hade en gammal dam ramlat omkull, jag tycker att det är så otäckt när gamla människor ramlar och gör sig illa, kan tänka på det i dagar efteråt. Jag och en cyklist stannade och tog hand om damen som förövrigt inte hade gjort sig så illa. Hon var dock helt slut och orkade inte ta sig en meter till. Ringde i panik till Robert men eftersom täckningen är kass i vårt hus så fick jag såklart inte tag på honom. Tillslut fick jag tag på vår granne Kajsa som sprang in till Robert som i sin tur lämpade över barnen till Elena för att sen komma ner med bilen. Damen kom tryggt och säkert till sin lilla kolonistuga som låg precis nedanför oss.

Det blev ett lyckligt slut och jag är evigt tacksam för att vi bor i en radhusidyll där alla hjälper till när det kniper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar