31 aug. 2010

Oj!!!

Är på väg till tingsrätten på en förhandling som jag egentligen inte skulle på. Utstyrsel; ett par säckiga jeanschinos......kommer att göra mig bra tillsammans med alla kostymer;-)

I morgon är det jag som tar med en kjol till jobbet och lämnar den där! Som tur var så hade jag iaf både kavaj och klackskor på jobbet, skönt!

Egentligen borde man väl kunna ha på sig vad man vill, bara man ser okej ut men då riskerar man att mötas av stirrande kostymklädda människor som granskar en uppifrån och ner. En enormt varm sommardag förra året blev jag tvungen att ta av mig kavajen under en förhandling och till min stora fasa hade jag på mig en kortärmad blus som inte riktigt täckte min tatuering på armen. Jag har då aldrig varit med om en domare som stirrat så mycket! Undra hur mycket han lyssnade på parterna egentligen? Rättssäkert? Inte ett dugg!

Skickat från iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar