14 juli 2010

DAGISPLATS JIPPI!!!!!

Trots att jag har haft en riktigt jobbig dag på jobbet så är jag överlycklig, Abbe har nämligen fått plats på en av de två förskolorna som vi hade önskat men aldrig vågat hoppas på. Men vägen hit har varit lång, en massa samtal, mail och dåliga odds.

Eftersom vi inte hade fått något besked ännu och kommer att vara borta från stan under några veckor så ringde jag stadens servicetelefon för frågor om köplats etc och fick då svaret att vi inte hade någon platsgaranti i augusti, vilket vi har haft hela tiden. Hur hade det gått till, vi hade ju stått i kö sedan i maj förra året???

Med gråten i halsen fick jag tag på den som är chef för dessa förskolor och frågade hur en platsgaranti bara kan försvinna. Hon lovade att kolla upp det med den som är ansvarig för själva placeringarna och i förmiddags ringde hon och sa att vi hade fått plats!!!

EN STOR STEN HAR FALLIT FRÅN MITT HJÄRTA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar